top of page
חיפוש

עליית הסיכון הגיאופוליטי בתיק הפיננסי

בנק  UBS פרסם דוח לשנת 2023 המרכז מידע הנאסף מ-230 הגופים הגדולים ביותר בעולם אשר משמשים מנהלי העושר (Family office) עבור לקוחותיהם ואשר מנהלים היקף נכסים של כ- 496 מיליארד דולר. ניתוח הנתונים מעלה את המאפיינים הבאים לגבי תיקי הנכסים:


מבנה תיקי ההשקעה בפועל בשנת 2022:

55% מזומן והשקעות סחירות בבורסה, 45% השקעות שאינן סחירות בבורסה כאשר החלוקה של ההשקעות הסחירות – 31% מניות, 15% אג"ח, 9% מזומן (סה"כ 55%).

חלוקת ההשקעות הלא סחירות – 19% מניות, 13% נדל"ן, 7% קרנות גידור, 2% קרנות חוב, סחורות זהב ואומנות 5% (סה"כ 45%).



















הסיכונים הצפויים לתיק הפיננסי בשנים הקרובות:


                                 א.         הסיכון הגיאופליטי

                                 ב.         מיתון כלכלי

                                  ג.          עליית האינפלציה






הפיזור גיאוגרפי של ההשקעות:

 

רוב מוחלט להשקעות בצפון אמריקה ואירופה –




תקציר נקודות עיקריות שעלו לגבי המשך הפעילות בתיקים לאור השינויים בנתונים המאקרו כלכליים העולמיים-



1.  השינוי הגדול ביותר בהקצאת הנכסים מזה מספר שנים- מנהלי עושר מתכננים את השינויים הגדולים ביותר בהקצאת הנכסים האסטרטגית מזה מספר שנים. הם כבר העלו את ההקצאות לקרנות גידור ומחפשים להוסיף אגרות חוב בשוק המפותח במהלך חמש השנים הבאות. בנוסף, הם גם מתכננים להעלות את ההקצאות למניות בשווקים המתעוררים.

2.  הגיאופוליטיקה מחליפה את האינפלציה כדאגה עיקרית - לשלוש השנים הבאות מודאגים ביותר בשל הסיכון הגיאופוליטי. מנהלי עושר פחות מודאגים מהאינפלציה העולה, שהייתה הדאגה העיקרית בשנה שעברה, אבל כרגע נמצאת במקום השלישי, אחרי גיאופוליטיקה ומיתון.

3.  שינוי העדפות של אזורי ההשקעה - משרדי Family Office כבר מגדילים את ההקצאות שלהם באזורים נוספים כאשר כיום כמעט מחצית מהנכסים בצפון אמריקה. למעלה מרבע ממנהלי העושר מתכננים להגדיל את ההקצאות במערב אירופה בחמש השנים הקרובות וכמעט שליש מתכננים להגדיל ולהרחיב את ההקצאות שלהם באסיה.

4. הגדלת חשיפה לאגרות חוב וקרנות גידור - השינוי בסביבה המאקרו כלכלית מובילה להגדלת החשיפה לאגרות חוב וניהול פעיל כאמצעי לפיזור ההשקעה כאשר נכון למועד הדוח, אסטרטגיית הינה להשקיע באג"ח קצרים. בנוסף נראה כי עוברים לניהול השקעה פעיל הן דרך בחירת הגוף שמנהל את ההשקעה ו/או על ידי ניהול פעיל של סוגי נכסים וקרנות גידור.

5. גיוון באמצעות נכסים אלטרנטיביים-  משרדי Family Office  מתכוונים להשתמש בגמישות ההשקעה שלהם כיתרון תחרותי  לגבי נכסים אלטרנטיביים, למשל בשוק המשני לפרייבט אקוויטי(PE), שם הם מחפשים להחליף שותפים מוגבלים שמחפשים כרגע נזילות. בנוסף הם מתמקדים בקרנות הון סיכון עם פיזור גלובלי ופיזור בין  הענפים השונים.



כמובן שהדוח אינו מתייחס למאפיינים ספציפיים של כל לקוח ואין לאמץ את המסקנות באופן גורף, אך ניתן ללמוד מחוכמת ההמונים ולבחון את התיק האישי תוך התייחסות למאפיינים הספציפיים והמגבלות הקיימות בו ולנסות להתאים את התיק בהתאם.




44 צפיות0 תגובות
bottom of page