top of page
חיפוש

מה בין העליות בביטקוין ובמניות כמו גיימסטופ

בשלושת החודשים האחרונים עלה הביטקוין ב 147% ומשך עליות של מטבעות קריפטו נוספים. העליות של הביטקוין עורר עניין רב, כאשר במהלך חודש ינואר עלה הביטקוין ב 17% עם תנודות משמעותיות. במקביל חלו בוולסטריט עלייות מוזרת של מניות בחברות גוססות מבחינה עסקית כמו גיימסטופ (GME) שעלתה בחודש ינואר ב 1,577% ומניית בלוקטבאסטר (BBBY) שעלתה ב87%.


הגורמים לעליות שונים במהותם, כאשר העלויות בעולם הקריפטו נבעו בעיקר משתי סיבות:


1. הודעת ענקית התשלומים המקוונים Paypalבאוקטובר 2020 על פתיחת האפשרות ל-346 מיליון המשתמשים שלה לקנות, להחזיק ולסחור בביטקוין. לאחר פתיחת הפעילות בתחום חלקם של לקוחות Paypal ברכישות הביטקויון הגיע עד לכ- 70% מהרכישות של הביטקויון, והשפיע על העליות שלו. בנוסף, השבוע הודיע החברה שהיא תתמוך במטבעות דיגיטליים מבוזרים נוספים.

2. רכישות ביטקוין של חברות בהיקפים משמעותיים של עשרות ומאות מיליוני דולרים אשר פורסמו בעיתונות הכלכלית. הרכישות בוצעו מתוך כוונה של אותם תאגידים להגדיל את החשיפה לנכסים אלטרנטיביים (שאין להם קשר ישיר לשוק ההון) בתיק הפיננסי, כאשר יש לציין שברוב המקרים מדובר על אחוז זניח מהתיק הפיננסי.


ההד התקשורתי הביא לכניסה ראשונה לתחום של משקיעים חדשים ולרכישת ביטקוין של ציבור רחב מאוד, אשר לא מכיר את התחום וניזון מכותרות בעיתונים, והעצמת ההתלהבות בקהילת הביטקויון.


לגבי מניות כמו גימסטופ ובלוקבאסטר הסיבות לעליות החדות ללא כל קשר לתוצאות הפיננסיות של החברות הללו הינה תוצאה של התארגנות של משקיעים צעירים, אשר בעקבות משבר הקורונה, הגדלת הזמן הפנוי וריבוי אפליקציות מסחר בעמלות מופחתות נכנסו כמשקיעים חדשים בשוק ההון. ההתארגנות מתקיימת בפורומים שונים ברשת והם פועלים יחד לרכישות המוניות ובכך גורמים לעליית מחירים במניות נגדן הימרו בתעשיית קרנות הון סיכון. רוח הדברים הנה שהתארגנות המונית תעביר רווחי ענק שעד כה גרפו בקרנות הון הסיכון לציבור המשקיעים הקטנים, כאשר בינתיים קרנות הון סיכון אכן נאלצו לסגור חוזים עתידיים שפתחו ולצאת בהפסד בחלק מהמקרים. תופעה זו מתרחבת גם בקרב המשקיעים הצעירים (20-35) בארץ.


הדומה בין שתי התופעות הינה כניסה המונית של משקיעים אשר ההבנה שלהם במטבע/מנייה בו/ה הם משקיעים ניזונה בעיקר מהעיתונות והנאמר בפורומים, ולא ממידע מקצועי. אין ספק שלפי הסטטיסטיקה חלק מהם יצאו מרווחים, אך חלקם גם יצאו מופסדים ומאוכזבים, לכן, אני מציע לכל מי ששוקל להצטרף לטרנד בתחום ההשקעות להעמיק את הידע בתחום ולקבל החלטות מושכלות בין אם באופן עצמאי ובין אם על באמצעות תכנון פיננסי מקצועי.

15 צפיות0 תגובות
bottom of page