top of page
חיפוש

הסבר לעליות במדדים בארה"ב

עודכן: 30 באוק׳ 2020

חודש ספטמבר הסתיים בירידות שערים במדדי המניות בארץ ובחו"ל, אך עליות אוקטובר קיזזו את הירידות בספטמבר ומגמת העלייה בארץ ובחו"ל נמשכת. אמנם בארץ עדיין התוצאה השנה שלילית בכל המדדים אך בארה"ב חלק מהמדדים בעליה מתחילת השנה.


חלק מהאנליסטים מסבירים את העליות במדדים בארה"ב בעליות התלולות של מניות חברות הטכנולוגיה מאז תחילת המשבר וחלק אחר במדיניות של הממשל בהובלת טראמפ בארה"ב לקראת הבחירות המתקרבות במהירות.


אני מניח כי העליות נגרמות בשל שילוב של מספר גורמים, אך אתייחס כאן לגורם שלהערכתי מסביר את ההתנהגות של המשקיעים בהיבט הפסיכולוגי. להערכתי רבים מהמשקיעים מעריכים כי השינוי החברתי בעקבות מגפת הקורונה מאיץ תהליכים מאז תחילת השנה ומשנה לחלוטין נורמות חברתיות אשר בהעדר גורם קיצוני כמו מגפת הקורונה היו לקוחים עוד שנים רבות.


שוק העבודה עבר למעשה בחלקים ניכרים לעבודה מרחוק באופן מהיר וחלק ניכר מהשוק רואה את היתרונות שיתאפשרו כתוצאה מכך: צמצום פערים לעובדים מהפריפריות, יכולת להעסיק עובדים לא לפי קרבה גאוגרפית למיקום המעסיק aיאפשר למעסיקים לבחור עובדים בעלי כישורים אך מרוחקים מאוד, חיסכון בזמן ובעלויות של הנסיעות וכו'.


סקר שנערך בין אלפי מועסקים בארה"ב העלה שינוי במגמה של נכונות העובדים לעבוד מהבית, כך שכרבע מהנשאלים השיבו כי הם וכנים לעבוד 5 ימים בשבוע מהבית, כלומר עבודה מרחוק באופן מלא.

ייתכן שלמעשה המשך העליות במדדים משקפת תפיסת המשקיעים של האימוץ המהיר של נורמות התנהגותיות חדשות אשר לדעתם יאפשרו לכלכלה להמשיך ולצמוח. ייתכן בהחלט שקצב הצמיחה יפתיע לטובה, לפחות כרגע כך נראה לפי חוכמת ההמונים של המשקיעים.


לא בטוח כלל שהכל חיובי בשינויים שחלו ויחולו בעקבות המגפה – אבל נראה כי השינויים כאן כדי להישאר...



15 צפיות0 תגובות
bottom of page