top of page
חיפוש

החשיבות בקביעת מטרות חיים ויעדים פיננסים

מחקר* שנערך מטעם ה – FPA** בארה"ב וזכה במקום הראשון בתחרות שנערכה בשנת 2018 הראה כי ישנה חשיבות רבה לקביעת יעדים ומטרות בתכנון פיננסי אסטרטגי ושמיקוד תשומת הלב ביעדים ובמטרות של התוכנית הפיננסית מגדילה את המוטיבציה והמחויבות להיצמד לתוכנית בטווח הארוך ומגדילה את התשואה על התיק הפיננסי באופן משמעותי.


המחקר מעלה כי כאשר היעדים והמטרות משמעותיים ויציבים, ההתנהלות בהתאם לתוכנית הפיננסים משיגה תוצאה טובות יותר מהמצב שבו הגדרת המטרות והיעדים כללית ורופפת. כלומר, הצלחת האסטרטגיה הפיננסית תלויה באיכות של תהליך הגדרת היעדים והמטרות.


המחקר בדק את השינוי בתיעדוף המטרות והיעדים הפיננסים של אנשים כאשר התבקשו תחילה לתעדף אותם ללא הכוונה – כלומר פשוט שאלו אותם מה המטרות והיעדים הפיננסים שלהם. לאחר שרשמו את המטרות והיעדים הפיננסים לפי סדר חשיבותם מבחינתם, הראו להם טבלת מטרות ויעדים שאנשים אחרים ציינו בתשובות שלהם.


לאחר שראו את הטבלה של המטרות והיעדים – 26% שינו את המטרה הראשונה שלהם, 50% שינו את המטרה הראשונה או השניה, ו-73% שינו אחת משלושת המטרות הראשונות שלהם. כלומר אנשים שינו באופן משמעותי את המטרות והיעדים הפיננסים שלהם בעקבות חשיפה למטרות ויעדים שהם לא חשבו עליהם כלל.


כיוון שכאמור רשימת המטרות והיעדים משמעותית למחויבות לתוכנית ולתשואה של התיק הפיננסי שלכם– יש חשיבות לעשות בירור מעמיק של המטרות והיעדים ולבדוק את הטבלה באופן שנתי.







*Goals-Based Financial Planning/Ray Sin PhD., Ryan O. Murphy PhD. And Samantha Lamas (Journal of Financial Planning – July 2019)

**FPA – Financial Planning Association


30 צפיות0 תגובות
bottom of page