top of page
חיפוש

האסטרטגיה הנכונה למשברים בהשקעות ארוכות טווח

עודכן: 22 בנוב׳ 2023

משבר הקורונה מראה לנו כי הניסיון לתזמן את מועד היציאה או הכניסה מחדש אינו מומלץ, ושהטעות הנפוצה ביותר הינה להחזיק את הכספי תיק ההשקעה במזומן. משקיעים רבים אשר מכרו את תיקי ההשקעות במרץ גרמו לקיבוע של הפסד משמעותי.


מאחר ואף אחד לא יכול לדעת מראש את כל הנתונים אשר משפיעים על מהלכו של משבר כלכלי, הדבר הנכון הינו להיצמד לאסטרטגיה ארוכת הטווח, תוך ביצוע שינויים קלים בלבד, אך ורק אם יש צורך להתאים את היחסים בין הנכסים בתיק הפיננסי לאור השינויים. התמדה היא שם המשחק - הזמן עובד בהשקעות תמיד בעוד שתזמון השקעות כמעט אף פעם לא מצליח...


לאור כך מה מומלץ לעשות לקראת המשבר הבא?

למרות שטרם סיימנו את המשבר הנוכחי ויש עדיפות כעת לטפל בנושאים הקשורים ליציאה ממנו, חשוב לא פחות להיערך לקראת המשבר הכלכלי הבא כדי לצבור סכום זמין אשר יספק שלוש מטרות נפרדות:

1. הוצאות צפויות של המשפחה למשך 6-12 חודשים.

2. הוצאות בלתי צפויות של המשפחה לאותה תקופה.

3. שמירה של סכום המהווה 5-10% מהתיק ההשקעות נזיל וזמין לצורך ניצול הזדמנויות להשקעה.

לגבי הסכום הנדרש לפי סעיפים 1 ו-2, במקרה של ירידה פתאומית בהכנסה לאור הניסיון של המשבר הנוכחי אני מניח שאסטרטגיה ברורה. בניית קרן חירום למקרה של משבר כלכלי היא משימה חשובה ביותר לכל משפחה.


לגבי הסכום לניצול הזדמנויות להשקעה במשבר הבא לפי סעיף 3, הרעיון הינו לנצל הזדמנויות השקעה שנוצרות רק במשברים. כדי לפשט את ניהול האסטרטגיה ניתן לבנות תוכנית פעולה פשוטה ביותר:

1. בירידה של 10% – להשקיע 50% מהסכום שיעדנו לכך מראש (ירידה של 10% מתרחשת בממוצע כל שנתיים שלוש).

2. בירידה של 20% – להשקיע 50% המסכום שנותר לאחר ההשקעה הראשונה לפי הסעיף הקודם (מתרחש בממוצע כל 5-6 שנים).

3. בירידה של 30% - להשקיע את יתרת הסכום (קרה רק 6 פעמים ב70 השנים האחרונות).

הכנה מראש בהתאם לתוכנית פיננסית מוגדרת להשגת המטרות והיעדים של המשפחה תמנע שלוש טעויות נפוצות:

​​

1. מכירת השקעות בזמן משבר בגלל שהוא נחשב ל"מפתיע" ויוצר פאניקה.

2. מכירת השקעות מתוך הכרח כיוון שאין סכום זמין להוצאות השוטפות.

3. הפסד תשואה לטווח הארוך בשל שמירת חלק משמעותי מהתיק הפיננסי במזומן מתוך חרדה וחשש להפסדים.


מומלץ לפנות בהקדם על מנת להתחיל בתהליך של תכנון פיננסי מותאם אישית!

4,150 צפיות0 תגובות
bottom of page