top of page
חיפוש

הכללים להצלחה של וורן באפט

גם חודש אוגוסט המשיך את מגמת העליות בבורסות כאשר מדד הMCSI (מדד המדינות המפותות) עלה ב- 6.5% ועבר לתשואה חיובית מתחילת 2020 של 4.1% במצטבר, בארה"ב מדד ה 500S&P עלה ב- 7% ובמצטבר מתחילת השנה השלים 8.3% עליה וגם אצלנו עליה של 8.5% במדד ת"א 90, ועליה של 3% במדד ת"א 125.

החודש מעביר את הכללים להצלחה של וורן באפט בהם נתקלתי במקרה כיוון שאני אישית חושב שכדאי לאמץ את רובם...


1. תכננו לטווח ארוך - בין אם אתם משקיעים במניות או כל דבר אחר - הסתכלו שנים קדימה. אף אחד לא משקיע בעסק מתוך ציפייה להחזיר את ההשקעה תוך שנה. תמיד בוחנים 20-10 שנים קדימה. 2. אל תשנו מהמסלול - לעתים השוק יורד ויש לחצים למכור. השוק עובד בצורה רציונלית ומדי פעם גם משתולל. אל תתנו לדחף רגעי להשפיע עליכם. לאורך הזמן השוק יאזן את עצמו. מי שממהר להיפטר ממניות במשברים יפסיד בוודאות.

3. התחברו עם האנשים הנכונים - תהיו עם אנשים שהייתם רוצים להיות כמוהם. כך תתקדמו בכיוון הנכון. ההשפעה תהיה עצומה בכל נדבך בחיים שלכם ובמי שתהפכו להיות. 4. קנו קרנות אינדקס (עוקבות ממדים) - משתי סיבות מרכזיות: הן יחסית זולות והן לא תלויות בביצוע של מניה או חברה אחת, הפיזור בין ניירות ערך רבים מקטין משמעותית מאוד את הסיכון למחיקת ההשקעה. אם השקעתם במניות של חברה אחת גדולה ויציבה ככל שתהיה, במשבר ענק שיביא את החברה לפשיטת רגל – ההשקעה שלכם נמחקה. לעומת זאת אם תשקיעו במדד העוקב אחרי 500 חברות – הסיכוי שכל 500 החברות יפשטו רגל זניח.

5. השקיעו בעצמכם - לימדו לתקשר בצורה אפקטיבית יותר גם בעל פה וגם בכתב. כך תכפילו את ההכנסה שלכם לאורך החיים. כמו כן, טפלו בגוף ובנפש שלכם ועדיך להתחיל מגיל צעיר, זו ההשקעה הטובה ביותר.


6. כסף זה לא הכל - עושר אינו מדד להצלחה. הצלחה נמדדת בתשובה לשאלה האם האנשים הכי קרובים אליך אוהבים אותך. להעניק אהבה בלתי תלויה זה הדבר הכי מדהים בעולם שניתן לקבל. הדבר המדהים באהבה הוא שלא ניתן להיפטר מזה. אם תתנו את זה למישהו אחר, תקבלו פי שניים חזרה. אבל אם תנסו להחזיק בזה, זה יעלם. זה מצב יוצא דופן שבו אנשים שמרעיפים אהבה כזו על אחרים מקבלים חזרה פי עשר.


שנה טובה ומתוקה!





17 צפיות0 תגובות
bottom of page