top of page
חיפוש

ארבעה כלים לחיזוק השליטה בתחום הפיננסי

1. להימנע מחשיבה לטווח קצר

האיום הכי רציני שיש על הנכסים הפיננסים שלכם הוא חשיבה לטווח קצר. עשרות שנים של מחקר קישרו חשיבה לטווח קצר עם חוסר סבלנות מוגבר, הפסד רווחים עתידיים, החלטות אימפולסיביות, חובות מצטברים, חסכון נמוך, נטילת סיכונים מוגזמת והחלטות פיננסיות לקויות.

פחד ואי וודאות יכולים לגרום לכולנו לחשוב לטווח קצר בלבד – גם לאלו ש"יודעים" שזה לא נכון. תחושת "סוף העולם" במדיה ומצב הבלבול כתוצאה מהקורונה גורמים להחמרת הבעיה. קשה לתכנן לטווח של-40 שנה כשאינך יכול לתכנן את השבוע הבא.

כדי לשמור על קור רוח כמשקיעים לטווח הארוך, אנו צריכים להפנות את תשומת הלב מהדברים שאיננו יכולים לשלוט בהם, ולהתרכז יותר בדברים שהם וודאיים ושאנחנו כן יכולים לשלוט עליהם.

2. לצמצם את חוסר הוודאות על ידי גיוון

בכל פעם שיש אירועים קיצוניים, ניתן להפוך את זה להזדמנות. למשל במקרה של ירידות קיצוניות במניות , יש ההזדמנות לקנות מניות מצוינות ב"הנחה" ואם יש עלייה גדולה במניות, אפשר למכור כמה מניות שהפכו ליקרות. אי אפשר לשלוט בשוק, אבל אפשר לנצל את התנודתיות שלו.

אך כדי להקטין בפועל את חוסר הוודאות הפיננסית רצוי לפזר את ההשקעה בתחומים שונים אשר אין ביניהם קשר. כך שאם ישנם ירידות בחלק מסוגי הנכסים אז עליות בסוגי הנכסים האחרים יקטינו את ההשפעה של הירידות – כלומר התנודתיות של התיק הפיננסי קטנה. (למתעניינים למה – זה מה שנקרה סטיית תקן משוכללת...)

3. תמיד יש תחום ששווה להשקיע בו

כל משבר מהווה הזדמנות לאלו שיצליחו לפתור אותו. המשמעות היא כי תמיד יהיה צורך בחדשנות בתחומים כמו ייצור אנרגיה נקיה, חקלאות/פודטק, רפואה, ביטוח ועוד. ההזדמנויות הן אדירות עבור משקיעים שחושבים בטווח הארוך.

4. לפתח סבלנות של ילדים...

רובנו שמענו על "ניסוי המרשמלו"- במחקר החוקרים הראו שילדים שיש להם שליטה עצמית וסבלנות לחכות לבד בחדר עם מרשמלו מבלי לאכול אותו, היו אותם ילדים שהראו הצלחה רבה יותר בחייהם הבוגרים.

הכישורים הדרושים כדי לחכות לקבל 2 מרשמלו במקום 1 הם אותם כישורים שאנחנו צריכים להפעיל בזמן של חוסר וודאות פיננסית. אלו מבינינו שיש להם דרכים בריאות להתמודד עם לחץ נפשי נוטים יותר להצליח בטווח הארוך בתחומים רבים בחייהם. לכן, עלינו להיות מרוכזים במעשים חיוביים בזמן שאנחנו ממתינים שתקופת חוסר הוודאות של הקורונה תעבור.

17 צפיות0 תגובות
bottom of page